30 відгуків
Упаковочное оборудование для производства и дома
+380 (63) 443-08-08

Історія використання вакуумної упаковки в промисловості

Історія використання вакуумної упаковки в промисловості
Вакуумна упаковка: щільно обхоплюючи продукт Ганна Галузо   Історія вакуумної упаковки для харчових продуктів налічує не одне десятиліття. Відомо, що ще в далекому 1938 р. французький вчений Анрі де Пуа придумав метод захисту замороженого м'яса: еластичний гумовий пакет після відкачування повітря щільно обхоплював тушку індички і тим самим значно продовжував термін її зберігання. У 1939 р. термоусадочну упаковку стали випускати в США, а в 40-ч рр. минулого століття такий пакет, але вже виготовлений з пластикової плівки, прийшов у Європу. Це був термозбіжний пакет компанії Cryovac, нині входить у корпорацію Sealed Air, яка є одним з лідерів ринку. З тих пір минуло вже понад півстоліття, і сьогодні вакуумна упаковка широко використовується для зберігання м'яса, птиці, риби та морепродуктів, сиру, овочів, фруктів і навіть соусів. В якості однієї з тенденцій російського ринку можна відзначити фасування у вакуумі свіжозаморожених м'яса і риби. Дана технологія уповільнює процес розмноження бактерій, що збільшує термін придатності товару. Крім того, такий вид упаковки дозволяє зберегти аромат, свіжість продуктів, запобігти їх заветривание і, відповідно, привернути до них увагу споживачів на полицях супермаркету.   Мономери замість поліетилену Традиційна вакуумна упаковка є багатошаровою і проводиться на основі бар'єрних матеріалів, таких як поліамід, полівініловий спирт (EVOH) і ПЕТФ (для тари з жорстким піддоном), що перешкоджають проникненню кисню, а також поліетилену, який виступає в якості зварного речовини. За словами Олени Злобіної, представника по маркетингу компанії DuPont (відділення пакувальних та індустріальних полімерів), "сучасні тенденції розвитку ринку даного типу упаковки - це зниження собівартості плівки, зменшення її товщини нарівні з підвищенням бар'єрних властивостей і прозорості, одержувані за рахунок збільшення кількості шарів (наприклад, на ринку з'являється обладнання, що дозволяє виготовляти семи - і навіть дев'ятишарові плівки) і заміни традиційних полімерів при її виробництві на більш функціональні". Так, EVOH, що володіє більш високими бар'єрними властивостями, поступово заміщає поліамід, а на зміну поліетилену приходять низкоплавкие полімери (наприклад, EVA - етиленвінілацетат) і іономіри, використання яких прискорює роботу пакувальної лінії. "Завдяки хорошим оптичним властивостям іономіри можна виробляти більш прозору упаковку, до того ж іонні зв'язки забезпечують високу міцність матеріалу, - продовжує Олена Злобіна. - Низька температура плавлення дозволяє створити вторинний зварний шов і адгезію до м'ясним виробам, так що плівка немов утворює "другу шкіру", зводячи до мінімуму виділення соку, продовжуючи термін їх зберігання і роблячи більш привабливим зовнішній вигляд". Не можна не згадати і про не так давно з'явилася на ринку, але вже широко використовується упаковці в модифікованій газовій атмосфері (MAP), що застосовується для фасування ковбас, сосисок, готових страв. Вона являє собою тверду підкладку часто у вигляді коритця з кришкою з ПЕТФ, на яку легко наноситься настільки модна сьогодні друк. Что касается функциональности, все большее внимание производители уделяют созданию легко открываемой упаковки на подложке для различных видов мяса, рыбы, нарезки. Основными заказчиками вакуумной упаковки являются в первую очередь крупнейшие мясокомбинаты, например, "Царицынский", "Останкинский", "Микояновский". Конкуренция на рынке достаточно велика: компаний, предлагающих пленку, с каждым днем становится все больше - даже небольшие предприятия приобретают термоформующее оборудование и пытаются занять свое место под солнцем.   Рост есть, и это - главное Ринок продуктів харчування у вакуумному упакуванні зростає швидкими темпами. Тривалий термін зберігання, свіжість вмісту, а також різноманітність товарів залучають сучасного споживача: завантажив їжу в холодильник - і на довгий час забув про походи в магазин. Обсяги виробленої плівки оцінити досить складно, зважаючи присутності на ринку безлічі дрібних компаній і досить широкого поняття вакуумної упаковки: точних даних ні у світовій, ні по російському ринку немає. Представники великих вітчизняних компаній-виробників, грунтуючись на власному досвіді, відзначають стабільне збільшення споживання плівок для вакуумної упаковки - приблизно на 15% щорічно.   PackagingNews. Липень 2007. с. 39.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner